ترفندهاي آموزشي ترفندهاي آموزشي .

ترفندهاي آموزشي

نحوه عملكرد يادگيري زبان براي سنين مختلف

تولد تا سن ۴ سالگي

براي درك اين سهولت بي دردسر كه به نظر مي رسد كودكان زبان دوم را انتخاب مي كنند، مهم است كه دنياي آن ها را درك كنيم.

از سال اول زندگي تا شروع مدرسه، يادگيري از طريق درس خواندن و تكاليف درسي انجام نمي شود، بلكه به شيوه اي جامع تر انجام مي شود.

جهان چيز جديدي است كه كودك از طريق حواس كشف مي كند.

آن ها از طريق بينايي، چشايي، بويايي، صدا و لمس ياد مي گيرند.

آن ها زبان را تجربه مي كنند. آن ها توسط زبان پذيرفته و تجسم مي شوند.

زبان تنها يك محرك ديگر در ميان هزاران محركي است كه كودك سعي در درك آن ها دارد.

كودكان قبل از اينكه بتوانند صحبت كنند، راه را درك خواهند كرد، بنابراين اين زماني است كه آن ها اساس رشد واژگان خود را قرار مي دهند.

رده سني 5 تا 12

از 5 تا 12 سالگي همه چيز شروع به تغيير مي كند. كودك وارد سال‌هاي اوليه آموزش رسمي مي‌شود و يادگيري بيشتر بر تمرين‌هاي فكري مانند خواندن و نوشتن تمركز مي‌كند و كمتر بر روي يكپارچگي حواس پنج‌گانه تمركز مي‌كند. يك عامل بازدارنده جديد به تجربه يادگيري كودك وارد مي شود - ترس از شكست يا عدم كفايت.

همانطور كه كودك رشد مي كند، معمولاً به دليل ترس از اشتباه، خودداري مي كند. اين مي تواند به اضطراب زبان خارجي ختم شود. متأسفانه، يكي از بزرگترين دشمنان يادگيري زبان است و مي تواند در بزرگسالي نيز حضور داشته باشد. يك راه عالي براي غلبه بر اين موضوع اين است كه متوجه شويد اكثر مردم از ديدن يك خارجي كه زبان خود را ياد مي گيرد خوشحال هستند و آماده كمك هستند!

فاكتور مهم ديگري كه بايد به آن اشاره كرد اين است كه دانش كودك از زبان اول خود تأثيراتي بر فراگيري زبان دوم دارد. بنابراين در اين سن، مهم است كه اطمينان حاصل شود كه هيچ شكافي در درك كودك از مهارت‌هاي خاصي مانند آگاهي واج‌شناختي و درك مطلب در زبان اول وجود ندارد.

آشنايي اوليه با بزرگسالان جوان

پس از شروع بلوغ، كودك در مراحل اوليه نوجواني تا جواني قرار دارد كه از سن سيزده سالگي تا دوران كالج را شامل مي شود.

اين دوره زماني بعد از دوره بحراني است.

در طول اين مدت، اغلب برنامه هاي مدرسه زبان هاي خارجي را به عنوان يك موضوع مورد نياز معرفي كرده اند، بنابراين يادگيري زبان در اين مرحله به شدت به مدرسه وابسته است.

بزرگ ترين عامل محدودكننده در طول اين سال ها انگيزه است.

يك عامل تعيين كننده اين كه آيا كودك به يك زبان خارجي علاقه دارد يا نه، مي تواند به برنامه زبان خارجي و نحوه تعامل معلم با كلاس بستگي داشته باشد.

مهم است كه معلمان و اساتيد به گونه اي به دانشجويان انگيزه دهند و آن ها را درگير كنند كه واكنشي احساسي از خود نشان دهند.

اين ارتباط به آن ها كمك مي كند تا با مطالب ارتباط برقرار كنند و به آن ها انگيزه يادگيري مي دهد.

بزرگسالان

اگر اين امتياز را نداشتيد كه در يك خانه چند زبانه بزرگ شويد (و همزمان دو زبان را با تلاش به ظاهر كم از طرف خود ياد بگيريد)، يادگيري در بزرگسالي ممكن است بهترين چيز بعدي باشد. به عنوان يك بزرگسال، شما در حال يادگيري زبان هستيد زيرا مي خواهيد.شما خودانگيخته هستيد و مجبور نيستيد ياد بگيريد كه يك نياز مدرسه را برآورده كنيد. براي رسيدن به اهداف خود انگيزشي عامل بسيار خوبي است. اين مهم ترين ابزارهاي در دسترس زبان آموز را در اختيار شما قرار مي دهد - عزم و ثبات!

علاوه بر اين، مزيت ديگري كه يك بزرگ سال دارد اين است كه مي داند چگونه ياد بگيرد.

آن ها سال ها را در مدرسه گذرانده اند و ياد گرفته اند كه چگونه به خاطر بسپارند و مطالعه كنند.

اين امر توانايي هاي يادگيري آن ها را كارآمدتر مي كند.

به عنوان يك فرد بالغ نيز مي توانيد منابع خوبي را انتخاب كنيد كه براي شما جذاب باشند.

حتي مي توانيد يك زبان را از طريق ويديوها و صداهاي محبوب مانند تريلر فيلم ها، اخبار و گفتگوها ياد بگيريد.

به عنوان مثال، FluentU محتواي بومي معتبر را با زيرنويس تعاملي كنار هم قرار مي دهد تا شما را در زبان هدف خود غرق كند:

اين برنامه همچنين داراي يك ديكشنري ويديويي، كوئيز با ورودي متن و صدا و بررسي فلش كارت براساس هر كليپي است كه تماشا كرده ايد.

FluentU براي ۱۰ زبان از جمله فرانسوي، چيني، ژاپني و اسپانيايي كار مي كند و هم در وب و هم در موبايل (اندرويد يا iOS)در دسترس است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۸:۴۶ توسط:b موضوع: نظرات (0)

پيش بيني هاي ديوانه وار در سال 2022

با شروع سال 2022، زمان آن فرا رسيده است كه به لطف فناوري هاي متعددي كه در دسترس ماست، فكر كنيم كه چگونه زندگي ما در سال هاي آينده تغيير خواهد كرد. در اينجا نگاهي مي اندازيم به اينكه چگونه دنياي فناوري ممكن است نحوه زندگي ما را در سال 2022 تغيير دهد.روند كاري آينده

هر سال، فناوري با سرعتي سرسام‌آور پيشرفت مي‌كند و ايده‌هاي جديد و پروژه‌هاي نوآورانه را به خط مقدم مي‌آورد. دانشمندان، مهندسان و برخي از مغزهاي بسيار باهوش در حال كار بر روي تكه بعدي فناوري آينده هستند كه زندگي ما را در هر لحظه متحول خواهد كرد. اگرچه پيشرفت علمي ممكن است پايدار باشد، اما ما در نيم قرن گذشته زمان پيشرفت تكنولوژيك فوق العاده اي داشته ايم.

در حال حاضر نوآوري هايي در حال وقوع هستند كه به نظر مي رسد مستقيماً از يك رمان علمي تخيلي سرچشمه گرفته اند. هزاران ايده براي استارت آپ هاي فين تك در علم و فناوري وجود دارد. فناوري با اختراعات بهبود يافته براي كمك به انسان در كارهاي روزمره بيشتر پيشرفت كرده است، و فناوري هاي نوظهور به ما امكان پيشرفت و بهبود وضعيت انساني فعلي خود را مي دهند.

مدل‌ها و تكنيك‌هاي هوش مصنوعي (AI) و يادگيري ماشين (ML) به حدي بهبود يافته‌اند كه اجمالي از موارد كاربردي جديد را مي‌بينيم كه قبلاً فقط در فيلم‌ها و كتاب‌هاي كميك تصور مي‌كرديم. ما وارد دوره‌اي مي‌شويم كه در آن داده‌ها فراوان است، دسترسي به آنها تقريباً آني است و ظرفيت ما براي درك آن به روش‌هاي جديد و ظريف تقريباً خودكار است.

با اين حال، تكنولوژي مدرن جايگزين انسان نمي شود. بلكه نحوه تعامل ما با جهان را تقويت مي كند. فناوري در سال 2022 همه ما و سياره ما را به حركت در خواهد آورد و آن را به سالي هيجان انگيز تبديل خواهد كرد. بياييد برخي از پيش بيني هاي قانع كننده آينده فناوري در سال 2022 را مورد بحث قرار دهيم.منبع

تكنولوژي كه شيوه زندگي ما را تغيير خواهد داد

1. واقعيت افزوده (AR) رايج تر خواهد شد.

پيش بيني مي شود واقعيت افزوده (AR) سال 2022 را به طور قابل توجهي تحت تاثير قرار دهد. "واقعيت افزوده براي يافتن برنامه هاي كاربردي جديد ادامه خواهد داد." در سال 2022، زماني كه واقعيت كار تركيبي به عنوان يك حالت عادي جديد، نحوه تعامل و يادگيري ما را تغيير داد، انتظار داشته باشيد كه آن را حتي بيشتر در حوزه فروش و آموزش ادغام كنيد. از آنجايي كه چشم انداز گسترش AR خود به خود مي آيد، تصميم گيرندگان بايد بدانند كه مي خواهند با چه مشكلي مقابله كنند نه اينكه صرفاً اميدوار باشند كه فناوري مدرن براي آنها كارساز باشد. تفاوت بين موفقيت و شكست AR در اجراي مدبرانه (شامل آموزش و آموزش كافي) خواهد بود.

شبكه‌هاي 5G در كسري از ثانيه اجراي برنامه‌ها و تعاملات را از هر نقطه‌اي در جهان آسان‌تر مي‌كنند. جلسه AR ويديوهاي پروژكشن هولوگرافيك را در اتاقي بدون حضور به نمايش مي گذارد و واقعيت افزوده بخش رايج تري از زندگي روزمره خواهد بود.

https://jalebamooz.com/android/android-secret-codes/

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۴۵ توسط:b موضوع: نظرات (0)

تعريف اهداف خود با الگوي توسعه ي رايگان

اگر مي خواهيد موفق باشيد، ايجاد اهداف و برنامه هاي عملياتي خاص ضروري است. اين درست است چه براي سنجش موفقيت در زندگي شخصي يا حرفه اي.

همين اصول در هنگام راهنمايي يا رهبري شخصي وجود دارد.

يك الگوي برنامه توسعه به ايجاد يك مسير شغلي يا چارچوب شخصي براي كاركنان كمك مي كند تا به حداكثر پتانسيل خود دست يابند.اينجا را بخوانيد

در اين مقاله مزاياي بسياري از الگوهاي برنامه توسعه بحث خواهد شد. همچنين يك الگوي طرح توسعه ساده را به اشتراك مي‌گذاريم كه مي‌تواند با سيستم‌عامل كار monday.com براي كمك به دستيابي به اهداف يا حمايت از يك تجارت، تيم يا كارمند استفاده شود.

الگوي برنامه توسعه چيست؟

يك الگوي برنامه توسعه به تعريف يك هدف فراگير و ايجاد يك ليست گام به گام از وظايف مورد نياز براي رسيدن به آن كمك مي كند.

اگر يك برنامه توسعه يك نقشه راه براي موفقيت است، يك الگوي برنامه توسعه نقشه راه براي ايجاد آن برنامه است.

https://charbzaban.com/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C/%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%85%D8%B1-%D8%A7%D9%86%DA%AF%D9%84%DB%8C%D8%B3%DB%8C/%D8%AC%D9%85%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B4%D8%B1%D8%B7%DB%8C.html

چرا از يك الگوي برنامه توسعه استفاده كنيم؟

مهمترين مزيت يك الگوي برنامه توسعه ايجاد يك تعريف واضح و بصري از يك هدف تيمي يا شركتي و اهداف لازم براي رسيدن به آن هدف است.

اهداف تأثير مستقيمي بر افكار و اعمال دارند.

تعيين هدف به تمركز انرژي بر روي اهداف مورد نياز كمك مي كند و حتي ممكن است پايداري در مسير موفقيت را افزايش دهد. تحقيقات نشان مي‌دهد كه نوشتن اهداف بسيار مهم است، زيرا مي‌تواند به آنها كمك كند تا احساس ملموس‌تر يا دست يافتني‌تر كنند.

قالب هاي برنامه توسعه به تعريف اهداف شخصي، پروژه يا شركت كمك مي كنند.

كاربردهاي متنوع اين قالب ها آن ها را بسيار قدرتمند كرده است.

چند نمونه از الگوهاي برنامه توسعه كدامند؟

استفاده از يك الگو براي يك برنامه توسعه، كارها را سريع تر، آسان تر و كارآمدتر مي كند.

همچنين اطمينان حاصل مي كند كه جزئيات مهم به طور تصادفي از دست نمي روند.

چه براي يك پروژه برنامه ريزي كنيد و چه براي راه اندازي يك مرحله جديد در يك شغل، اين درست است.

برخي از نمونه ها عبارتند از:

1-  الگوي برنامه توسعه شغلي

يك طرح توسعه شغلي به شروع يا پيشرفت در صنعت مورد نظر فرد كمك مي كند. توسعه حرفه اي بسته به مرحله مسير شغلي مي تواند متفاوت به نظر برسد.

مراحل بعدي توسعه شغلي براي يك نماينده فروش سطح ابتدايي در مقابل يك مدير پروژه باتجربه در مقابل يك مدير عامل بسيار متفاوت به نظر مي رسد.

هيچ برنامه توسعه شغلي قطعي «درست يا غلط» وجود ندارد. هر كدام را مي توان متناسب با خواسته ها، نيازها، استعدادها و موقعيت هاي منحصر به فرد فرد طراحي كرد.

الگوي برنامه توسعه شغلي به رديابي پيشرفت كمك مي كند. در حالي كه افزايش يا ترفيع تقريباً هميشه چيز خوبي است، دانستن اينكه چگونه اين خبر خوب فرد را به سمت اهداف نهايي شغلي سوق مي دهد، آن را هيجان انگيزتر مي كند.

2-  الگوي برنامه توسعه شخصي

يادگيري و توسعه مي تواند خارج از محيط كار اتفاق بيفتد.

الگويي براي اهداف توسعه شخصي به اعضاي تيم اجازه مي دهد يك جدول زماني واقع گرايانه ايجاد كنند و زمان را براي يادگيري چيز جديد يا كار به سمت يك نقطه عطف مهم مسدود كنند.

اين قالب ها كاربران را به نوشتن اهداف SMART و ثبت مراحل قابل اجرا براي دستيابي به آن ها، مانند تمام برنامه هاي توسعه ترغيب مي كنند. منبع


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۷:۲۲ توسط:b موضوع: نظرات (0)

چگونه ميتوان فرد بهتري بود؟

1- عضو بهتري از جامعه خود باشيد. شما جزء چه جوامعي هستيد؟ بگو، گروه هاي ذينفع؟ باشگاه هاي تفريحي؟ چگونه مي توانيد بخشي فعال تر از جوامع باشيد؟

2- انسان بهتري براي ديگران باشيد.چگونه مي توانيد با انسان هاي اطراف خود بهتر رفتار كنيد؟

3- در اين دنيا بودن بهتر است.چگونه مي توانيد دنيا را به مكان بهتري تبديل كنيد؟

4- توانا بودن. خود را به مهارت مجهز كنيد. مهارت هاي شما مانند ابزارهاي موجود در جعبه ابزار شما هستند. هرچه مهارت هاي بيشتري داشته باشيد، توانايي بيشتري خواهيد داشت.

5- چيز جديدي ياد بگيريد هميشه چيزهاي جديدي براي يادگيري وجود دارد، مهم نيست چقدر از قبل مي دانيد. هر چه بيشتر ياد بگيريد، بهتر مي شويد. بخوانيد: توسعه مهارت ها

6- مهارت هاي فعلي خود را تقويت كنيد. با مهارت هاي فعلي خود، آنها را تقويت كنيد. شما هرگز نمي توانيد در يك مهارت خيلي خوب باشيد - هميشه جايي براي پيشرفت وجود دارد. حتي بهترين افراد در رشته خود، مانند تايگر وودز (گلف)، مايكل جردن

https://en.wikipedia.org/wiki/Tiger_Woods

https://jalebamooz.com/internet-tutorial/save-web-pages-as-pdf/

https://www.aparat.com/result/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%81%D8%B1%D8%AF%DB%8C

 

7- تفاوت ها را بپذيريد؛ چه از نظر مردم، چه از نظر طرز فكر، سبك زندگي و چه از نظر فرهنگ. چون تنوع و رنگ را به زندگي ما اضافه مي كنند. اگر همه يك سان باشند، زندگي يكنواخت و يكنواخت خواهد بود.

8- انعطاف پذير و انعطاف پذير باشيد. اهداف و برنامه هاي خود را داشته باشيد، اما زماني كه شرايط ايجاب مي كند بتوانيد آن ها را تغيير دهيد. انعطاف پذيري نشانه ضعف است، در حالي كه انطباق پذيري شما را بسيار قدرتمندتر مي كند.

9- ماجراجو باشيد.از منطقه راحتي خود خارج شويد آيا به همان روال ها پايبند هستيد و پشت يك شبكه ايمني پنهان مي شويد؟ بيرون برويد و كاري را انجام دهيد كه قبلا هرگز انجام نداده ايد. اين ذهن شما را گسترده تر مي كند و شما را به فرد بهتري تبديل مي كند.

10- مسافرت رفتن. سفر چشم اندازها را گسترده تر مي كند و افق ها را گسترده تر مي كند. از سال 2011، من تقريبا 50 درصد از زمان خود را صرف سفر به سراسر جهان، در سراسر قاره ها و كشورهاي مختلف كرده ام. من بينش هاي زيادي در مورد فرهنگ هاي مختلف به دست آورده ام، و سفر ديدگاه من را از جهان غني كرده است.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۹:۳۱ توسط:b موضوع: نظرات (0)

3 راه براي شروع زندگي به فرزندتان

ضرب المثلي وجود دارد كه مي گويد كودكان آينده هستند. اگر شما يك والدين هستيد، يا در نظر داريد در آينده پدر و مادر شويد، بايد به اين فكر كنيد كه چگونه فرزندان خود را بزرگ كنيد تا موفق‌ترين فرزندان خود شويد.

با نزديك شدن به 30 سالگي، من به يادگيري هر چه بيشتر در مورد تربيت فرزندان شاد و موفق علاقه مند شدم.

چگونه ابزار موفقيت را در اختيار كودك قرار مي دهيد؟ اگر كارآفرين هستيد، ممكن است بخواهيد برخي از آن مهارت‌هاي رهبري را كه در زندگي‌تان بسيار مفيد مي‌دانيد، منتقل كنيد.

اينها چيزهايي هستند كه من ياد گرفته ام مي توانند بر كودكان تاثير بگذارند تا رهبران بهتري شوند.

آپلود عكس

 جذاب ترين بازي هاي كودكانه دخترانه

1- بهترين مثال فرزندتان باشيد

اولين درس هاي كودك در خانه است. يك مثال براي اينكه مي خواهيد فرزندتان چه كسي باشد، تنظيم كنيد. اگر مي خواهيد فرزندتان سخت كوش باشد، اجازه دهيد او ببيند كه شما در كارتان سخت كار مي كنيد يا رويايتان را به واقعيت تبديل مي كنيد. اگر مي خواهيد فرزندتان به شما كمك كند، اجازه دهيد فرزندتان وقتي بزرگ تر شد شما را ببيند كه در جايي با هم كار مي كنيد.

2- به آن ها اهدافي براي رسيدن بدهيد

اين كاري است كه شما مي توانيد در اوايل زندگي انجام دهيد. حتي به عنوان يك كودك نوپا، او مي تواند يك هدف يا يك ماموريت داشته باشد. كودك بزرگ تر شما بايد هميشه يك هدف يا يك پروژه در حال انجام داشته باشد. اين كار به آن ها چيزي براي كار كردن در همه زمان ها مي دهد، و پشت كار را به آن ها ياد مي دهد و به آن ها اعتماد به نفس و اعتماد به نفس مي دهد.

آن ها با كار كردن روي چيزي به تنهايي مهارت هاي جديدي مي آموزند و راه هاي جديدي براي حل مشكلات مي آموزند. اين ها همه مهارت هايي هستند كه كارآفرينان به آن ها نياز دارند.منبع

3- اهميت گوش دادن به ديگران را به فرزندان خود بياموزيد

اگرچه براي كودكان، گوش دادن مي تواند خسته كننده باشد، آنها مي توانند از گوش دادن بسيار بيشتر از صحبت كردن ياد بگيرند. به فرزندان خود بياموزيد كه يكي از مهمترين ويژگي هاي يك رهبر گوش دادن است.

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۳:۱۲ توسط:b موضوع: نظرات (0)

آشنايي با 3 نوع داستان، تعاريف و مثال هاي ژانر

1-عشق

ژانر عاشقانه مي تواند در هر دوره زماني رخ دهد و ممكن است شامل يك خط داستاني واقع گرايانه باشد يا عناصر جادويي داشته باشد، اما عنصر اصلي يك رمان عاشقانه اين است كه يك داستان عاشقانه مركزي در سراسر رمان وجود دارد. ويژگي هاي ديگر عبارتند از:

قهرمان يا قهرمان اصلي كه ديگر شخصيت اصلي عاشق او مي شود

درگيري هاي زيادي در طول داستان وجود دارد كه كنار هم بودن شخصيت ها را دشوار مي كند.

يك نتيجه گيري احساسي رضايت بخش

مثال: كارول در سن ۲۰ سالگي و مجرد است. يك روز او را در حال قدم زدن در خيابان مي بيند. بعد از چند دقيقه صحبت كردن، متوجه مي شوند كه چقدر براي آن ها مفيد است كه وانمود كنند نامزد شده اند. پدر و مادر او ديگر مزاحم او نمي شوند و او مي تواند با يك نامزد جعلي در مراسم عروسي او شركت كند. كارول خيلي زود متوجه مي شود كه اين احساس را دارد.

2- وحشت

هدف ژانر وحشت ايجاد احساس ترس و هيجان در خواننده است. ويژگي هاي مشترك عبارتند از:

كاوش در جنبه هاي تاريك تر بشريت

شخصيت هاي اصلي كه خوانندگان مي توانند با آن ها آشنا شوند و اغلب گذشته هاي فراموش شده و آسيب هاي عاطفي داشته باشند.

عناصر فراطبيعي مانند ارواح يا نيروهاي شيطاني

هدفي براي ايجاد رعب و وحشت در خوانندگان

مثال: كنت به تازگي به عنوان پرستار شب در بيمارستان رواني گريس گيبلز مشغول به كار شده است. اگرچه او به دنبال شروع كارش است، اما نگران است كه گذشته تاريكش دوباره به سراغش بيايد، به معناي واقعي كلمه. وقتي او شروع به ديدن چيزهايي مي كند كه هيچ كس ديگر نمي تواند ارواحي را ببيند كه در شب با او تماس مي گيرند، او شروع به زير سوال بردن سلامت عقل خود مي كند و كم كم مسير واقعي خود را گم مي كند.

3- فانتزي

فانتزي نوعي از داستان است كه بر روي عناصر جادويي و فراطبيعي تمركز دارد كه در دنياي واقعي وجود ندارند. عناصري از رمانس، اكشن و رمز و راز در فانتزي وجود دارد و معمولا شامل ويژگي هاي زير است:

عناصر جادويي يا شخصيت هاي جادوگر مانند جادوگران، جادوگران يا گرگينه ها

درگيري ميان خير و شر

جهان هاي خيالي، اغلب شبيه به محيط هاي قرون وسطايي

شخصيت هاي افسانه اي يا موجوداتي مانند الف ها، اژدهاها يا حيوانات سخنگو

مثال: فاكس يك الف كوچك است كه در سرزمين ميريال زندگي مي كند و هيچ قدرتي از خودش ندارد و قرار است تا آخر عمر در مزرعه ها كار كند، او سرنوشت خود را پذيرفته است، يك روز كه در باغ خانوادگي پرتقال مي چيند، پري به نام اوزلو ظاهر مي شود و به او مي گويد كه او را براي نجات بقيه پادشاهي اش از دست ماگدال انتخاب كرده اند.

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%82%D8%B1%D9%88%D9%86_%D9%88%D8%B3%D8%B7%DB%8C

 

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۲۱ توسط:b موضوع: نظرات (0)

كنترل فرآيند: IOT استراتژي هايي براي آينده

كنترل فرآيند صنعتي از قرن اول وجود داشته است، خودكار كردن فرايندها براي به حداقل رساندن يا حذف مداخله انساني. با اين حال، با پيشرفت هاي AI، ML و ديگر پيشرفت ها در IoT، چيزهاي زيادي در حال تكامل هستند.

از سال ۱۹۲۰، كنترل فرآيند براي خودكار كردن خطوط توليد براي همه چيز از اتومبيل ها يا كالاهاي پخته گرفته تا اپتيك و نيمه رساناهاي دقيق استفاده مي شود. در مقابل، فن آوري IoT تنها از زمان اينترنت وجود داشته و براي جمع آوري داده از محيط هاي مختلف استفاده مي شود تا بتوان آن را تحليل و براساس آن عمل كرد؛ اما با انقلاب صنعتي ۴.۰ در نحوه توليد، بهبود و توزيع محصولات شركت ها از طريق يكپارچه سازي IoT، رايانش ابري و تحليل، و هوش مصنوعي و يادگيري ماشين در تاسيسات توليدي آن ها، خطوط بين كنترل فرآيند و IoT در حال محو شدن است.

كنترل فرآيند IoT Versus

ما معمولا كنترل فرآيند را به عنوان استفاده در فرايندهاي توليد پيوسته يا خطوط توليد در نظر مي گيريم. در سال ۱۷۶۰، اختراعات كنترل فرآيند با هدف جايگزيني اپراتورهاي انساني با فرآيندهاي مكانيزه انجام شد. به عنوان مثال، اوليور ايوانز يك كارخانه آرد با نيروي آب ايجاد كرد كه با استفاده از سطل و نقاله هاي پيچ در سال ۱۷۸۴ كار مي كرد. هنري فورد در سال ۱۹۱۰ زماني كه خط مونتاژ براي كاهش مداخله انساني در فرآيند توليد خودرو ايجاد شد، همين نظريه را به كار برد.

امروزه، سيستم هاي كنترل فرآيند به ما كمك مي كنند تا به ثبات توليد، اقتصاد و سطح ايمني دست يابيم كه نمي تواند با كنترل دستي مطابقت داشته باشد. به هر حال، اگر يك خط توليد در هر ساعت هزاران ويجت را خاموش مي كند و سيستم كنترل فرآيند آن برخي ويجت هاي معيوب را اندازه گيري مي كند، بايد آن ها را به سرعت از خط خارج كند.

در مقابل، شبكه هاي IoT به طور تاريخي بر جمع آوري داده ها به جاي كنترل دستگاه ها متمركز شده اند. در ساختمان هاي هوشمند، از شبكه هاي IoT مي توان براي نظارت بر نور محيط (و سپس اطلاع رساني به يك سيستم كنترل صنعتي براي تغيير شدت روشنايي براساس آستانه هاي از پيش تعيين شده)يا نظارت و گزارش ميانگين تعداد افراد در يك اتاق براي تسهيل برنامه ريزي فضا استفاده كرد.

يك مثال ايستاي ديگر از IoT، نظارت بر سطوح داخل دو مخزن فاضلاب است كه در كنار هم در يك حياط ساختمان قرار دارند. حتي زماني كه فرد پر مي شود، سيستم تنها يك هشدار ملايم صادر مي كند زيرا مي داند كه براساس نرخ رسوب هاي اخير در مخازن، زمان زيادي طول مي كشد تا هم پر شوند و هم نياز به بازيافت داشته باشند. يك شبكه IoT واقعا هوشمند حتي برنامه خالي كردن مخزن را مي شناسد و احتمال سرريز شدن را محاسبه مي كند.

اما كاربردهاي بلادرنگ زيادي وجود دارند، از جمله آن هايي كه اتصال بي سيم در آن ها ضروري است، جايي كه IoT اكنون در حال ورود به قلمرو كنترل فرآيند سنتي است. برخي از آن ها حساس به زمان هستند و نمي توانند زمان تاخير مربوط به اتصال كند يا مختل شده را تحمل كنند.

برخي ديگر ماموريت گرا هستند و نمي توانند حتي يك نقطه شكست را تحمل كنند.برطرف كردن مشكلات ماوس در ويندوز ۱۰

لايه هاي قابليت اطمينان پوسته هايي از عملكرد مستقل ايجاد مي كنند و از عملكرد كلي در برابر بردارهاي تهديد ايجاد شده محافظت مي كنند. اگر اتصال سلولي سنسورهاي IoT از بين برود، LAN محلي تا زماني كه سرويس سلولي دوباره برقرار نشود، همه چيز را اجرا مي كند.

اگر LAN شكست بخورد، هر گره در LAN مي داند كه بايد چه كاري انجام دهد و تا زماني كه همه چيز دوباره به هم متصل شود و آن ها بتوانند وضعيت خود را گزارش دهند، به اين كار ادامه مي دهد.

اگر خود گره بميرد يا قدرت خود را از دست بدهد، بايد پس از رستاخيز به طور يكپارچه ازسر گرفته شود.

آوردن هوش مصنوعي به تصوير

سيستمي كه در ادامه توضيح داده مي شود را مي توان با ويديو تقويت كرد كه مثال خوبي براي اضافه كردن هوش مصنوعي است. تصور كنيد كه ظرف را با يك دوربين ويديويي كنترل كنيد و سپس اگر كسي وارد ظرف شد به طور خودكار جريان اوزون را قطع كنيد.

(اوزون يك اكسنده قدرتمند با كاربردهاي صنعتي و مصرفي زياد است، اما شما نمي خواهيد بيش از آنچه كه بايد استنشاق كنيد.)

مطمئنا شما مي توانيد از دستگاه هاي IoT بيشتري مانند سنسورهاي حركتي استفاده كنيد، اما چه مي شود اگر ۱۰ هزار فوت مربع را پوشش دهيد؟

براي انجام اين نظارت خودكار، هوش مصنوعي تصاوير ويدئويي را تحليل مي كند و اگر حضور انسان را تشخيص دهد، اقدام مناسبي انجام مي دهد.

تحليل ويديو يكي از كاربردهاي رايج موتورهاي هوش مصنوعي براي كاربردهايي مانند تشخيص چهره است.

رئيس آينده

از آنجا كه شهرها و سازمان ها به دنبال ساده كردن شبكه هاي فن آوري اطلاعات خود و هم گرايي شبكه هاي فن آوري اطلاعات و عملياتي هستند، هوش مصنوعي و IoT نقش بسيار مهمي در اتوماسيون تمام فرايندها ايفا خواهند كرد.

به عنوان مثال، يك حسگر از راه دور دماي محموله و رطوبت نسبي را گزارش مي دهد.

يك شبكه IoT پيچيده تر اين داده ها را با اطلاعات GPS و ميزان مصرف اوزون ضدعفوني شده توسط محموله ها ادغام مي كند، نه فقط آن كاميون، بلكه صدها كاميون در ناوگان.

اين كه داده هاي IoT به يك درياچه داده ختم مي شوند يك مخزن داده ارزشمند در انتظار هوش مصنوعي و دانشمندان داده است تا آن را براي الگوها و ناهنجاري ها استخراج كنند.

كنترل فرآيند، AI، IoT، تاخير، انعطاف پذيري، اتصال و استقلال مفاهيمي گسسته هستند، اما با افزايش هوش توزيع شده، خطوط بين آن ها محو مي شوند و قدرت محاسبات همچنان در حال رشد است


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۱:۴۵ توسط:b موضوع: نظرات (0)

بازاريابي سبك زندگي به چه معناست و چگونه بايد آن را انجام داد

چشم هاي خود را ببنديد و به برند مورد علاقه خود فكر كنيد. شايد اين شركت ورزشي است كه از كودكي الهام بخش شما بوده است. يا شايد اين برند آرايشي است كه شما از دوران دبيرستان به طور مذهبي خريداري كرده ايد. شانس اين است كه شما به يك برند كه به آن وابسته هستيد فكر كنيد، بازاريابي سبك زندگي براي رسيدن شما به آنجا لازم است. و به عنوان يك بازارياب، اين نوعي وفاداري است كه مي خواهيد به مشتريان خود القا كنيد.

بازاريابي سبك زندگي چيست؟

بازاريابي سبك زندگي يك تكنيك بازاريابي است كه محصول يا خدمات را براي داشتن ايده آل ها، آرزوها و زيبايي شناسي هايي كه مخاطبان هدف با آن ها آشنا مي شوند، قرار مي دهد. به عبارت ساده تر، به اين معني است كه برندهايي كه به اين روش بازاريابي مي شوند، راهي براي زندگي مخاطبان خود هستند. آن ها همه جانبه هستند، ايده ها و ارزش هاي مشتريان خود را در بر مي گيرند و به طور يكپارچه در زندگي مصرف كنندگان جاي مي گيرند.

بازاريابي سبك زندگي فراتر از محصول يا خدماتي است كه به فروش مي رسد. به نايك فكر كنيد. آن ها با كفش هاي ورزشي شروع كردند و به فروش آن ادامه دادند. اما چيزي كه آن ها را به يك برند سبك زندگي تبديل مي كند، توانمندسازي ورزش كار در درون همه است. نايك و محصولات آن راهي براي زندگي طرفدارانش است (يعني شما طرفدار سرسخت نايك را با آديداس نمي بينيد). آن ها هميشه مي خورند، زندگي مي كنند، نفس مي كشند و ايده آل.

آپلود عكس

ورزشهاي اصلاحي

چيزي كه بازاريابي اين برندها را خاص تر مي كند، اين ايده است كه غذاها، محصولات و پوشاك خاص مي توانند به ما كمك كنند تا بيشتر با نسخه ايده آل خودمان ارتباط برقرار كنيم. زماني كه شما در حال بازاريابي با اين نيازهاي سطح بالاتر براي يك مصرف كننده هستيد، در يك ميدان بازي كاملا جديد قرار داريد.

معيارهاي بازاريابي سبك زندگي

اگر فقط برندسازي به سادگي داشتن يك چك ليست براي علامت گذاري در زماني بود كه شما معيارهاي خاصي را رعايت مي كنيد. متاسفانه بسياري از برندهايي كه قرار است در دسته سبك زندگي قرار بگيرند، با انجام ندادن تلاش و تحقيق لازم مي توانند اين علامت را از دست بدهند. اما شما مي توانيد از اين كار اجتناب كنيد اما موارد زير را انجام دهيد:

1- بازار خود را تعريف كنيد: اولين قدم براي بازاريابي موثر سبك زندگي، درك عميق بازار شما است. بله، منظور ما داشتن يك ايده اساسي از جمعيت شناسي و روان شناسي است. اما عميق تر بررسي كنيد. مخاطبان شما چه عادات، مهارت ها و سرگرمي هايي دارند؟ چرا بايد براي طولاني مدت به برند شما علاقه مند باشند؟ آيا مي دانيد چه چيزي يا چه كسي به آن ها الهام مي بخشد و اهداف آن ها چيست؟ برنده اي سبك زندگي تمام جنبه هاي مخاطبان خود را تشريح مي كنند.

 

2-  بدانيد مخاطبان شما اطلاعات خود را از كجا به دست مي آورند: اگر نمي دانيد آن ها را از كجا پيدا كنيد يا حتي به دنبال چه چيزي هستند، ارزش بازاريابي براي مخاطبان شما را ندارد. اينكه مخاطبان شما اطلاعات خود را از كجا به دست مي آورند ممكن است به سن، وضعيت مالي، وضعيت روابط و غيره بستگي داشته باشد. آيا آن ها در شبكه هاي اجتماعي يا تماشاي تلويزيون هستند؟ آيا آن ها در حال رانندگي و نگاه كردن به بيلبوردها هستند؟ آيا آن ها ازاپليكيشن هاي محبوب استفاده مي كنند؟

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۰:۳۵ توسط:b موضوع: نظرات (0)